lördag 21 november 2009

Det kommer, det kommer......

Det kommer snö, men när? Jag vill ha snö (i lagom mängd) så man slipper all denna lera som fastnar i stövlar, hästfötter, stallgångar och överallt. Det finns snart inte en fläck i hagen som inte är söndertrampat och förvandlat till lerspa. Det högre delarna av hagen går det fortfarande att gå i men lägre delarna är rena kletet. Jag vet, jag vet, under vinter kommer jag att klaga på att det är snö överallt och det går inte att ta sig fram som man vill, men ändå så börjar jag vara less på hösten, nu får det bli vinter.

Nästa helg är det första advent, någon som har fått inspiration för julgardiner och ljusstakar?
En önskan är att det blir lite vitt ute ändå innan advent.

Dagens bild är tagen förra vintern som en hjälp på traven till att skapa julstämning.

2 kommentarer:

  1. ja mamma jag håller med..men din bild gav mej lite inspiration så jag ska fixa lite här hemma..
    kramar från Gullvivevägen

    SvaraRadera
  2. Hej på er
    Här i Björsberg är det lika tråkigt man blir så trött på leran.Hoppas verkligen att det fryser på och kommer snö så det blir lite ljusare.I dag blev jag så trött på att det är så mörkt så jag tjuvstartade med adventsljusstakarna.Hoppas allt är bra med Nattis och alla dom andra hästarna.
    kram från Rosmarie Hag

    SvaraRadera